Šveicarijos tuneliai
Dalintis

Šveicarija yra ne tik garsėjanti savo kalnais, ežerais ir aukščiausios klasės laikrodžiais, bet ir neįtikėtinais inžinerijos pasiekimais – tuneliais, kurie tapo svarbia šalies infrastruktūros dalimi. Šveicarijos tuneliai jungia kalnus, palengvina susisiekimą tarp miestų ir regionų bei yra pasaulinio lygio inžinerijos šedevrai.

Gotardo bazinis tunelis: pasaulio ilgiausias geležinkelio tunelis

Gotardo bazinis tunelis, atidarytas 2016 metais, yra ne tik ilgiausias geležinkelio tunelis pasaulyje, bet ir vienas svarbiausių Šveicarijos infrastruktūros projektų. Šis tunelis, kurio ilgis siekia 57 km, jungia šiaurinę ir pietinę šalies dalis, einančias po Alpėmis.

Svarbiausios Gotardo bazinio tunelio savybės:

  • Ilgis: 57 km.
  • Gylis: Tunelis eina iki 2,3 km po žemės paviršiumi.
  • Statybos trukmė: Tunelio statybos darbai truko 17 metų.
  • Kaina: Projekto kaina siekė apie 12 milijardų Šveicarijos frankų.

Pagrindiniai privalumai:

  • Kelionės laikas: Tunelis sutrumpina kelionę tarp Ciuricho ir Milano beveik valanda.
  • Ekologija: Projektas prisideda prie mažesnio sunkvežimių naudojimo kroviniams gabenti, sumažindamas anglies dioksido emisijas.
  • Inžinerija: Tunelis atlaiko didžiulius slėgius ir temperatūrų pokyčius, o jo sistema yra pritaikyta intensyviam traukinių judėjimui.

Simplono tunelis: ilgaamžė legenda

Simplono tunelis, pastatytas 1906 metais, ilgą laiką buvo ilgiausias tunelis pasaulyje. Jo ilgis siekia 19,8 km ir jis jungia Šveicariją su Italija per Alpės. Tunelis buvo išskirtinis tuo metu, nes buvo pirmasis tokio masto projektas, kuris įkvėpė daugybę kitų tunelių statybų.

Įdomūs faktai:

  • Dviejų tunelių sistema: Simplone sudaro du atskiri tuneliai, kurie užtikrina saugesnį ir efektyvesnį judėjimą.
  • Naudojimas: Jis aktyviai naudojamas tiek keleivių, tiek prekių transportui.

Lötschberg bazinis tunelis: moderni infrastruktūra

Lötschberg bazinis tunelis, atidarytas 2007 metais, yra vienas moderniausių Šveicarijos tunelių. Jo ilgis – 34,6 km. Tunelis buvo statytas siekiant pagerinti susisiekimą tarp Berno ir Valė regionų bei palengvinti sunkvežimių eismą per Alpės.

Projekto ypatybės:

  • Krovininis transportas: Tunelis sukurtas gabenti didžiulius krovinius, taip sumažinant kelių apkrovą.
  • Dalinis naudojimas: Nors tunelis yra pilnai įrengtas, ne visos jo dalys šiuo metu naudojamos dėl finansinių priežasčių.

Tuneliai automobiliams

Šveicarijoje taip pat yra daug automobilių tunelių, kurie yra būtini kalnuotai vietovei. Svarbiausi iš jų:

Gotardo kelio tunelis:

  • Ilgis: 16,9 km.
  • Atidarymas: 1980 m.
  • Funkcija: Tai vienas ilgiausių pasaulyje automobilių tunelių, jungiantis šiaurės ir pietų Šveicariją.

San Bernardino tunelis:

  • Ilgis: 6,6 km.
  • Vieta: Jungia Graubiundeno regioną su pietinėmis Šveicarijos dalimis.

Ekologinė ir ekonominė reikšmė

Šveicarijos tuneliai nėra tik inžineriniai projektai – jie yra šalies ekologinės strategijos dalis. Kalnuotoje vietovėje tuneliai padeda sumažinti automobilių transporto poveikį gamtai ir skatina naudotis traukiniais bei viešuoju transportu. Be to, jie skatina ekonominę integraciją tarp regionų ir tarptautinių partnerių, tokių kaip Italija ar Vokietija.

Išvada

Šveicarijos tuneliai yra įspūdingi ne tik dėl savo masto, bet ir dėl funkcionalumo bei poveikio ekonomikai ir ekologijai. Tokie projektai kaip Gotardo bazinis tunelis ar Simplono tunelis demonstruoja Šveicarijos inžinierių meistriškumą ir šalies įsipareigojimą siekti tvaraus vystymosi. Šie tuneliai neabejotinai liks pasaulinės infrastruktūros istorijoje kaip vieni įspūdingiausių projektų.

Jogailė Petkutė

Autorius

Jogailė Petkutė

Dievinu keliones!