Pirmas reisas į Vakarų Europą
Dalintis

Pirmas reisas į Vakarų Europą dažnai yra momentas, kai supranti, kad darbas sunkvežimio vairuotojams nėra vien „vairavimas pagal navigaciją“. Pirma diena būna optimistiška: vilkikas paruoštas, maršrutas aiškus, galvoje – „susitvarkysiu“. Bet kelionės magija greitai virsta realybe: 3 naktį sustoji aikštelėje, lauke lyja, telefonas ant 7%, dušas uždarytas, o tau staiga prireikia būtent to vieno daikto, kurio neturi. Štai kodėl pakuotis reikia ne „daug“, o protingai – pagal situacijas, kurios kelyje pasitaiko dažniausiai.

Žemiau – praktiškas, pirmam reisui pritaikytas planas: ką susidėti į kabiną, kad naktimis nereikėtų improvizuoti.

Dokumentai ir „popieriai“: be jų sustoja ne vilkikas, o visas reisas

Prieš dėliojant drabužius ar maistą, susitvarkyk dokumentus. Čia klaidos brangiausios, nes jų neišspręsi „užsukęs į parduotuvę“.

Svarbiausia turėti (ir laikyti vienoje vietoje):

  • asmens dokumentą ir vairuotojo pažymėjimą,
  • reisui reikalingus krovinio dokumentus (CMR ir kt., pagal įmonės tvarką),
  • draudimo informaciją ir aiškius kontaktus, kam skambinti incidento atveju,
  • įmonės kontaktus 24/7 (dispečeris, atsakingas asmuo),
  • popierines svarbiausių dokumentų kopijas (telefonas nėra seifas).

Po šito – paprastas principas: dokumentai turi būti pasiekiami per 10 sekundžių, ne per 10 minučių.

Ryšys ir elektra: kai išsikrauna telefonas, išsikrauna ir planas

Dauguma „naktinių problemų“ prasideda nuo energijos. Navigacija, ryšys su įmone, aikštelių paieška, net vertėjas – viskas telefone.

Kad taip nenutiktų:

  • turėk du laidus (pagrindinį ir atsarginį),
  • turėk powerbanką, kuris realiai pakrauna telefoną bent 2 kartus,
  • turėk šakotuvą / adapterį (kabinoje lizdų visada mažiau, nei norėtum),
  • jei važiuoji su dviem telefonais (darbo ir asmeniniu) – planuok įkrovimą iš anksto.

Naktį, kai ryšio prireikia labiausiai, parduotuvės dažnai būna uždarytos. Šitas rinkinys kainuoja nedaug, bet gelbsti dažnai.

Miegas kabinoje: komfortas, kuris tiesiogiai lemia saugumą

Pirmas reisas dažnai sugadina miegą: nauja aplinka, triukšmingos aikštelės, šviesos, temperatūros svyravimai. O vairuotojui prastas miegas reiškia blogesnę koncentraciją ryte.

Kad kabinoje būtų normalu:

  • patogi pagalvė (dažnai savoji laimi),
  • miegmaišis arba patalynė pagal sezoną,
  • ausų kamštukai (aikštelėse – aukso vertės),
  • akių kaukė, jei pro užuolaidas vis tiek „šviečia“,
  • maža antklodė atsargai (temperatūra keičiasi greitai).

Po šių dalykų kabina tampa poilsio vieta, o ne „išgyvenimo kambariu“.

Higiena: kai dušas neegzistuoja (arba tu nenori ten eiti)

Vakarų Europoje dušų pasirinkimas geresnis nei daug kas įsivaizduoja, bet realybė tokia: kartais jie perpildyti, kartais uždaryti, kartais tiesiog nemalonu. Higienos „planas B“ turi būti kabinoje.

Prieš mini sąrašą – principas: geriau turėti ir nenaudoti, nei neturėti, kai reikia.

  • drėgnos servetėlės (ne vienas pakelis),
  • rankšluostis (greitai džiūstantis),
  • šlepetės dušui,
  • mini higienos rinkinys (dantys, skutimas, dezodorantas),
  • šiukšlių maišeliai ir vienkartinės pirštinės (tvarkai, smulkiems „nešvariems“ darbams).

Po šito – mažiau diskomforto ir mažiau „nuotaikos kritimų“ po kelių dienų kelyje.

Maistas ir vanduo: kad nereikėtų gyventi degalinėse

Degalinės yra patogios, bet jos brangios ir ne visada duoda normalų maistą. Pirmai kelionei nereikia kabinoje įsirengti virtuvės – užtenka bazės.

  • vanduo (keli litrai kaip minimumas),
  • termopuodelis / termosėlis,
  • sotūs, negendantys užkandžiai (riešutai, batonėliai, konservai, džiovinti produktai),
  • šaukštas, mažas peilis, servetėlės,
  • jei turi šaldytuvą – maistas 1–2 dienoms (ne savaitei).

Šita bazė gelbsti tada, kai sustoji vėlai, o normalaus maisto variantų nėra.

Apranga: sluoksniai, atsargos ir „darbinė realybė“

Pirmas reisas dažnai atskleidžia, kad vienas geras komplektas nieko nereiškia, jei sušlapai, susitepei ar tiesiog pasikeitė oras.

Turėk:

  • drabužius sluoksniavimui (marškinėliai, šiltesnis sluoksnis, striukė),
  • neperšlampamą viršų (lietus aikštelėje – klasika),
  • darbinius batus ir atsargines kojines,
  • pirštines (kroviniui, šalčiui, „purvinoms“ situacijoms),
  • kepurę/gaubtą žiemai arba vėjui.

Naktį, kai reikia išeiti į aikštelę per lietų, tu labai greitai suprasi, kodėl neperšlampama striukė yra ne komfortas, o būtinybė.

Saugumas: aikštelė nėra tik „kur pastatyti“

Pirmam reisui svarbu išmokti vieną dalyką: aikštelėse situacijos būna įvairios. Saugumas nėra paranoja – tai rutina.

Prieš kelis punktus – esmė: tavo tikslas yra ne „bijoti“, o sumažinti riziką.

  • prožektorius (rankinis arba ant galvos),
  • papildoma atšvaitinė liemenė,
  • dokumentai ir piniginė – ne palikti bet kur, o laikyti kontroliuojamai,
  • telefonas visada pakrautas prieš naktį,
  • paprastas įprotis: užsirakini ir nepalieki vertingų daiktų matomoje vietoje.

Po šių dalykų miegas ramesnis, o rytas – mažiau su staigmenomis.

Smulkūs „gelbėtojai“: daiktai, kurie sutaupo valandą

Čia ne apie sunkvežimio remontą, o apie situacijas, kai reikia greito sprendimo.

  • lipni juosta ir izoliacija,
  • plastikiniai dirželiai („zip ties“),
  • mažas universalus įrankis (jei įmonės politika leidžia),
  • atsarginiai saugikliai (jei tai aktualu jūsų parkui).

Šie daiktai dažnai išsprendžia smulkų nepatogumą, kad jis netaptų prastova.

Pabaigai

Pirmas reisas į Vakarų Europą nėra konkursas, kas daugiau susikraus. Tai yra testas, ar turi tai, ko dažniausiai prireikia tada, kai viskas uždaryta, šalta, šlapia ir vyksta 3 naktį: dokumentus, energiją telefonui, normalų miegą, higienos planą B ir bent minimalią maisto bazę. Kai šie dalykai sutvarkyti, kelionė tampa ne išgyvenimu, o darbu, kurį gali atlikti ramiai ir profesionaliai.

Jogailė Petkutė

Autorius

Jogailė Petkutė

Dievinu keliones!